قدسیان

ساخت وبلاگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، این روزها در حالی که هر روز صف بیکاران در کشور طولانی‌تر می‌شود بازار برخی مشاغل در کشور همچنان پر رونق است.
در چند سال گذشته حضور مهاجران افغانی در کشور تنها در بخش ساخت و ساز پر رنگ بود و دستمزد پایین‌تر این مهاجران نسبت به کارگران ایرانی موجب شد تا پیمانکاران تمایل بیشتری برای استفاده از این نیروی کار ارزان پیدا کنند.
اگر چه در سال‌های گذشته برای ساماندهی مهاجران افغانی در کشور قدم‌هایی برداشته شد اما به طور کلی در رابطه با حضور اتباع بیگانه در ایران چشم پوشی‌های زیادی شده است چرا که در حال حاضر بسیاری از این افاغنه بدون روادید و اجازه کار در ایران  مشغول به کار هستند و در کنار آن در طی سال‌های اخیر شغل‌های این مهاجران از کارگری در بخش ساخت و ساز به نظافت و نگهبانی ساختمان تغییر جهت داد.
 این روزها در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی مشاهده یک نگهبان افغانی دیگر عجیب نیست و در برخی ایام مانند شب عید، بازار کار این مهاجران داغ می‌شود و حتی کار به جایی می‌رسد که باید از این نیروی کار خارجی برای نظافت منزل وقت قبلی گرفت.
نکته قابل توجه این است که این امنیت شغلی بالا در ایران موجب شده تا بسیاری از این افاغنه خانواده های خود را نیز به ایران بیاورند و خانوادگی به امرار معاش در ایران می پردازند
گزارش میدانی  میزان حاکی از آن است که به طور متوسط دستمزد یک کارگر ساده افغانی روزانه 40 تا 50 هزار تومان است و با این حساب درآمد ماهانه این کارگر به طور میانگین بیش از یک میلیون تومان می‌شود که می‌توان گفت از دستمزد یک کارگر ایرانی بیشتر است. این در حالی است که کارگران ماهر افغانی در ازای انجام کارهای تخصصی دستمزد بیشتری طلب می‌کنند.
اگر چه سال‌ها است که افاغنه جز جدایی ناپذیر از بازار کار ایران شده‌اند و در برخی مشاغل مانند خدمات کشاورزی و صنعت و بخش مسکن مشغول به کار هستند اما با توجه به این که برآورد می‌شود بیش از دو میلیون افاغنه در ایران ساکن باشند، ساماندهی این بخش می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای اشتغال نیروی کار ایرانی فراهم کند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عصر یکشنبه (30خرداد) میزگرد با موضوع «30 خرداد و سالروز اقدامات مسلحانه گروهک منافقین» به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار گردید.

** نکته قابل توجه این مراسم حضور خسرو تهرانی مؤسس اداره اطلاعات نخست وزیری و مشاور امنیتی رئیس دولت اصلاحات در این مراسم بود که پس از سالها در مقابل رسانه‌ها ظاهر می‌شد. دیگر سخنرانان این مراسم اکبر طاهری از مسئولین سابق امنیتی و پژوهشگر و حجت درخشنده پژوهشگر اطلاعاتی و امنیتی بود.

* این مراسم که با تبلیغات کمی همراه بود اما با استقبال خوبی مواجه شده بود و صندلیهای سالن پر شده بود و برخی ایستاده بودند.

** یکی دیگر از حواشی این مراسم حضور رضا گلپور نویسنده کتاب «شنود اشباح» بود. وی در هنگام پرسش و پاسخ، سخنانش را با یاد شهید اسدالله لاجوردی شروع کرد و هنگامی که در حال قرائت بخشی از وصیت‌نامه آن شهید بود از طرف مجری برنامه به وی تذکر داده شد که سؤالش را بپرسد.

* نویسنده شنود اشباح درباره ارتباط اکبر طاهری و خسرو تهرانی (از سخنرانان مراسم) با جواد قدیری از اعضای گروهک منافقین و شخصی به نام اکبر حجازی‌فر پرسید. اکبر طاهری در پاسخ به وی گفت: جواد قدیری نفوذی در سپاه بود. برادر وی عضو شورای استفتاء امام خمینی بود و بواسطه برادرش در جایگاههای حساس حضور یافت. این فرد در ترورها نقشی نداشت و چون به وی مشکوک شده بودند چند روز قبل از 30 خرداد 60 مخفی شد و سپس به خارج کشور گریخت.

** طاهری درباره شخصی به نام اکبر حجازی‌فر که در اسناد‌ آن زمان از وی سخن آمده اظهار بی‌اطلاعی کرد.

* اکبر طاهری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا چهره رجوی از سال 83 تاکنون پخش نمی‌شود؟ اظهار کرد: این مسئله بسیار مبهم و با اهمیت است. صدای وی را پخش می‌کنند اما تصویر او نیست. یک احتمال این است که در چند بمباران شهر اشرف برای وی مشکلی پیش آمده باشد اما احتمال قوی‌تر بنظر می‌رسد برای مسائل امنیتی و حفاظتی این کار را می‌کنند.

** در ادامه برنامه یکی از حاضران گفت: شرط اول چنین برنامه‌هایی این است که سخنرانان مراسم به حضار معرفی شوند. بجز آقای خسرو تهرانی که علاقه‌مدان به تاریخ سیاسی وی را می‌شناسند، نمی‌دانیم چه کسانی برای ما در حال تحلیل تاریخ 30 تیر هستند. در پاسخ به این پرسش، صباغ‌پور همه اشخاص را پژوهشگر معرفی کرد!

* یکی از حاضران از خسرو تهرانی درباره «خط نفوذ» پرسید و اینکه آیا خط نفوذ کور شده یا همچنان ادامه دارد؟ هنگامی که طاهری دوباره خواست بجای تهرانی به این سؤال جواب دهد، پرسش‌گر اعتراض کرد و گفت: تهرانی دوباره در سکوت تاریخی فرو رفت!

** تهرانی درباره توضیح «خط نفوذ» اظهار کرد: خط نفوذ سازمان چیز معناداری نیست چراکه سازمانی وجود ندارد و تبدیل به فرقه شده است. تاریخ مصرف سازمان سر رسیده و این فرقه به پایان رسیده است اما ممکن است نفوذ در شکل و صورت دیگر اتفاق بیفتد.

* خسرو تهرانی در اواسط صحبتهایش درباره فیلم سیانور ساخته بهروز شعیبی گفت: این فیلم تخصصی است و به‌نظرم کسی شخصیتهای آن زمان مانند شریف واقفی را نمی‌شناسد و گیشه پسند نیست اما فیلم خوبی است و کارگردان زحمت زیادی برای ساخت آن کشیده است.

** خسرو تهرانی در پاسخ به پرسش شخصی که مدعی شد واقعه 30 خرداد معلول عملکرد جناح سنتی و راست حزب جمهوری اسلامی است و جناح چپ آن زمان و اصلاح‌طلبان امروز بهتر با مجاهدین خلق کنار می‌آمدند، متذکر شد: اختلافات مجاهدین با روحانیت از زندان شروع شد اما عملکرد مجاهدین بسیار بد بود. رجوی از همان درون زندان، درگیری، خشونت و بایکوت منتقدان و مخالفان خود را شروع کرد. وی هیچگاه نخواست اعضای سازمان ماجرای تغییر ایدئولوژی را بفهمند و اگر کمی بازتر فکر می‌کرد شاید می‌توانست بیرون زندان شرایط بهتری داشته باشد.

* در پایان برنامه خسرو تهرانی در جمع عده‌ای از حاضران گفت: تعجب می‌کنم که این بحثها برای شما جذاب است چراکه دیگر کسی سازمان و اعضای آن را نمی‌شناسد!

** مشاور امنیتی رئیس دولت اصلاحات همچنین درباره خبر دستگیری برخی از اعضای ارشد گروهک منافقین گفت: من  خبری از اتفاقات اخیر سازمان ندارم. من از دستگیری کلاهی و کشمیری خوشحال می‌شوم.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه لبنانی السفیر در مقاله‌ای با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سرقت منابع گاز لبنان نوشت: اگر وجود میادین نفتی مشترک بین لبنان و رژیم اسرائیل، بنا به اعلام نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در دیدار جمعه گذشته با آرتور  نظریان وزیر انرژی لبنان و برخی اعضای هیئت نفت، موضوعی اثبات شده باشد، با چشم غیرمسلح نیز روشن است که این پرونده حیاتی و استراتژیک که در معرض طمع‌ورزی‌های دشمن اسرائیلی و محاسبات قریب‌الوقوع قبرس قرار گرفته، همچنان در پیچ‌وخم محافل سیاسی لبنان خاک می‌خورد. 

درست است که پرونده‌های اختلافی زیادی توجه مسئولان این کشور را به خود جلب کرده که از خلأ ریاست جمهوری تا سرویس‌های امنیتی دولت و موارد دیگر  متنوع است، اما این نکته نیز مسلم است که ثروت‌های نفتی و گازی در عمق امنیت دولت قرار گرفته و انتظار می‌رود به عنوان کلید باز شدن بسیاری از  قفل های کشور به اولویت اصلی دولت لبنان تبدیل شود.

در همین چارچوب انتظار می‌رود برنامه کاری شورای وزیران که در زمینه تقسیم منابع آبی اقتصادی لبنان به 10 منطقه برگزار می‌شود ، توسعه یافته و پرونده راکد نفتی اندکی در نتیجه دستاوردهای هیئت بخش نفت در زمینه پژوهش انجام شده تحرک داشته باشد. پژوهشی که حدود یک هفته قبل به دست نظریان وزیر انرژی لبنان رسید و وی نیز نسخه‌ای از آن را به نبیه بری و تمام سلام نخست وزیر لبنان و جبران باسیل وزیر خارجه داده است.

طبعاً بر اساس اطلاعات و آمارهای قدیمی و جدید  موجود، دریای جنوب شامل میادین گسترده گاز طبیعی است که امتداد ژئولوژی دریای اشغال شده در بخش فلسطینی است که وجود مقادیر فراوانی از گاز در آن اثبات رسیده است. این موضوعی است که ریسک سرمایه گذاری در این مناطق را کاهش داده و فرصت پیروزی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به مشوقی برای شرکت‌های جهانی تبدیل شود تا برای سرمایه گذاری به این منطقه بیایند. در همین چارچوب با وجود مشکلات مرزی که وجود دارد آموس هولشتاین فرستاده آمریکا تأکید کرد که نباید در روند کاوش‌ها و تولید منابع نفتی تأخیر ایجاد کرد. 

مطالعات انجام شده هیئت نفت که براساس نمونه‌گیری‌های ژئوفیزیکی صورت گرفته و کاملاً با نتایج  مطالعات انجام شده آمریکا مطابقت دارد، نشان می‌دهد که منابع مشترک و غیر مشترک گازی در بلوک 9 سواحل لبنان وجود دارد که ممکن است امتداد آن تا میدان گازی کاریش که بالغ بر 4 هزار میلیارد فوت مکعب گاز دارد، ادامه داشته باشد.

در رابطه با بلوک 8 نیز گزارش آمریکایی نشان می‌دهد که منابع گازی مشترک با فلسطین اشغالی و قبرس و برخی منابع گازی غیرمشترک در این بلوک وجود دارد. بخشی از این میادین امتداد دو چاه تانین و لفیتان است که 17 هزار میلیارد فوت مکعب گاز دارند. پیش بینی می‌شود که اشغالگران اسرائیلی استخراج گاز از این میادین را نهایتاً  از اواخر سال 2017 یا اوایل 2018 آغاز کنند که این موضوع نشان دهنده تهدید منابع طبیعی لبنان به ویژه در میادین مشترک است. 

به نظر می‌رسد لبنان در آینده در آستانه جنگ دیپلماتیک قرار دارد که در آن باید برای حمایت از حقوق خود در میادین مشترک گازی با اشغالگران اسرائیلی از تمامی عناصر قدرت خود استفاده کند. پیروزی در  این جبهه نیازمند بیشترین همبستگی ملی است که کمترین مقدار آن باید در تقابل با چالش اسرائیل به وجود بیاید.

در همین راستا نبیه بری به روزنامه السفیر لبنان گفت: من یقین پیدا کردم که اسرائیل به دنبال منابع نفتی لبنان در میادین مجاور فلسطین اشغالی است ، این موضوع توجیه ‌کننده برخی تلاش‌های دشمن برای تحمیل اوضاع کنونی به مرزهای دریایی لبنان است و این رژیم در همین راستا فشارهایی را بر برخی شرکت‌های بین‌المللی وارد می‌کند تا آنها در بلوک‌های جنوب لبنان سرمایه‌گذاری نکنند. بخشی از علت ادامه اشغالگری مزارع شبعا از سوی رژیم اسرائیل نیز به همین طمع ورزی ها باز می گردد، چرا که این منطقه ، مهم ترین منطقه در زمینه منابع آبی و بارش برف و باران است.

وی افزود: براساس نتایج پژوهشی که همراه با نقشه‌های موجود انجام شده، لبنان منابع نفتی مشترکی به طور مشخص در بلوک‌های 8 و 9 دارد که در دریای جنوب واقع شده‌اند. این موضوع می‌طلبد که تحرک فوری صورت گرفته و اقدامات عملیاتی برای حمایت از ثروت‌های نفتی و گازی لبنان انجام شده و ابزارهای استخراج این منابع به سرعت راه‌اندازی شود.

بری خاطر نشان کرد که صدور دستورات نفتی و گنجاندن آن در برنامه کاری شورای وزیران به صورت فوری و بررسی آنها اقدامی ضروری است و زمان آن فرا رسیده که تمامی گروه‌ها مواضع و نیت اصلی خود در این رابطه را عنوان کند. بری بر اهمیت تثبیت حق لبنان در استفاده از منابع زیرزمینی  و حمایت از آن تأکید کرد و گفت که این موضوع را فردا با تمام سلام در حاشیه نشست گفت‌وگوهای ملی بررسی خواهد کرد.

ولید جنبلاط نماینده پارلمان و رئیس فراکسیون سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان به روزنامه السفیر گفت که تأخیر ایجاد شده در بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی لبنان، یک جنایت است. وی ادامه از دست دادن زمان و فرصت، هم‌زمان با افزایش دامنه دار سطح بدهی عمومی دولت را باعث کاهش فرصت لبنان از استفاده از ثروت‌های نفتی دانست و ابراز نگرانی کرد که تحت فشارهای موجود  سهم لبنان از این منابع بسیار اندک باشد و سهم شرکت‌های بین‌المللی متولی کاوش و استخراج نفت و گاز بسیار بالا باشد.

وی هدف از سهل‌انگاری و امروز و فردا کردن در این پرونده را به ورشکستگی کشاندن لبنان دانست و گفت در شرایطی که وجود منابع نفتی مشترک بین لبنان و اسرائیل ثابت شده است ، چه کسی می‌داند که اسرائیل با چه خطراتی منابع نفتی و گازی ما را تهدید خواهد کرد.

با این وجود محافل نزدیک به نخست وزیر لبنان گزارش می‌دهند که اقدامات فنی در پرونده منابع نفتی ادامه داشته و شکافی در این زمینه وجود ندارد ، البته این موضوع همچنان فاقد پوشش سیاسی ضروری بوده و کشمکش‌های زیادی برخلاف منافع عالی کشور در این زمینه وجود دارد. این محافل تأکید دارند که پرونده‌ای با این مقدار اهمیت و حساسیت باید در بالاترین سطوح بررسی شود، شاید طرح این موضوع در هیئت گفتگوهای ملی جهت مقدمه سازی ورود آن به شورای وزیران مناسب باشد، در غیر این صورت جریان‌های تشکیل‌ دهنده دولت باید مسئولیت‌های خود را پذیرفته و تصمیم درست را اتخاذ کنند.

کشف مقادیر زیادی گاز در سواحل رژیم صهیونیستی و لبنان در سال‌های اخیر مناقشه نفتی عظیمی را بین دو طرف ایجاد کرد. رژیم صهیونیستی سعی دارد با ایجاد بن‌بست سیاسی و امنیتی در لبنان، زمینه سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکت‌های خارجی برای کاوش و استحصال نفت و گاز از این میدان گازی را به تعویق بیندازد. این در حالی است که خود با سرمایه‌گذاری گسترده، بهره‌برداری از این میادین را به زودی آغاز می کند.
شرکت های کاوش نفت اسرائیلی و شرکت "هیوستون تگزاس نوبل" میزان گاز در میدان گازی عظیم مشترک در سواحل دریای مدیترانه را 16 تریلیون فوت مکعب تخمین زده اند که بزرگترین میدان گازی کشف شده در دهه اخیر بوده و به تنهایی برای استفاده یکصد سال رژیم صهیونیستی کافی است. 
همین توجه اسرائیل، مشکل استراتژیک بزرگ و خطرناکی برای منطقه محسوب می شود، چرا که امنیت منطقه بر خلاف اهداف رژیم صهیونیستی برای دست‌اندازی به منابع استراتژیک گاز است. رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد در بهره‌برداری از این میادین گسترده گازی و صادرات گاز به بازارهای اتحادیه اروپا به رقابت با کشورهایی نظیر لبنان و سوریه بپردازد. هر چند اسرائیل ادعا می‌کند که سعی در کسب مجوز برداشت گاز و نفت از منطقه‌ دریایی و ساحلی متعلق به خود دارد، اما لبنان با نقشه ادعایی اسرائیل از مرزهای آبی مخالف است و نقشه خود را در سال 2010 به سازمان ملل متحد ارائه داده است.

مقامات لبنانی اعتقاد دارند اعماق آب های جنوب لبنان حاوی 12 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی  است و حوزه گازی «کاریش» در 4 کیلومتری آب های منطقه ای لبنان قراردارد و میدان گازی تامار مد نظر اسرائیل فاصله چندانی از مرزهای دریایی لبنان ندارد و این چاه با آب‌ های منطقه‌ ای لبنان تداخل دارد.

رژیم صهیونیستی بر اساس برنامه های بلند مدت خود تلاش دارد بخشی از ظرفیت میدان گازی لویتان را به صادرات اختصاص دهد. این رژیم که در گذشته یکی از وارد کنندگان انرژی بود و از بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز طبیعی در حوزه مدیترانه به شمار رفته و تا سال 2013 به واردات گاز از مصر وابسته بود ( 40 درصد از انرژی این رژیم را تامین می‌کرد) سعی دارد با دست اندازی به منابع گازی کشورهای همسایه در سایه مشغول بودن آن ها به بحران های امنیتی ناشی از حضور گروه های تروریستی در منطقه اندک اندک  در سال 2020 به یکی از صادر کنندگان گاز تبدیل شود.

رژیم صهیونیستی به این ترتیب سعی دارد خود را بعد از ایران و روسیه ، سومین قدرت گازی دنیا معرفی کند. نوع تازه اشغالگری صهیونیستی در واقع با تصاحب ثروت های ملل عرب از غزه گرفته تا مصر، لبنان و سوریه با حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی و تکنولوژیک آمریکا صورت می گیرد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56


قلعه آکرپل یا فرانسوی ها در سال ۱۸۹۷میلادی(دوره قاجار) پیشنهاد و معمار آن حاج مصطفی دزفولی آن را بنا نهاد. که فرانسویان آن را در حکم دژی به منظور جلوگیری از حمله قبایل و عشایر منطقه می دانستند .


کلید ‫واژه‌های مطلب:

|

|

|

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:22

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در نشست شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی استان افزود:اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی جامعه ساماندهی پیدا کند باید با گسترش معروف ها به جنگ منکرها برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست از برگزاری هفته قرآن در آذرماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این هفته طرح ها و برنامه های زیادی درنظر گرفته شده است که برگزاری 16 برنامه هنری و فرهنگی، جشنواره شعر استان، ارزیابی مقالات و پایان نامه دانشجویی ،جشنواره هنرهای نمایشی و تلاوت قرآن از مهم ترین این برنامه هاست.

ثابت قدم گفت: سه میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافت که از این میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح های قرآنی برخی دستگاه ها و 500 میلیون ریال هم برای طرح های ارسالی است.

انتهای خبر/.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:22

افشاری صالح در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: سیاست‌های پولی و مالی دولت با هدف مهار کردن تورم و کاهش نرخ آن سبب شده است، اقتصاد کشور درحالت رکود قرار داشته باشد.

*رکود، عارضه کاهش نرخ تورم

وی اضافه کرد: در اواخر دولت قبل نرخ تورم به حدود 40 درصد رسید که این نرخ با تدابیر و سیاست‌های دولت فعلی با 30 درصد کاهش درسال جاری به 6/10 درصد رسیده است که این مسأله خود به خود دارای عوارضی است که یکی از آن‌ها رکود حاکم بر بازار است.

وی در این باره که در بین صنوف مشهد کدام صنف با چالش ومشکل بیشتری مواجه است، تصریح کرد: در این شرایط و رکود بازار، صنوف تولیدی با بیشترین میزان آسیب پذیری مواجهند و کارگران این بخش با چالش و تهدید بیکاری روبه رو هستند. توضیح بیشتر اینکه عدم فروش محصولات صنوف تولیدی افت و کاهش تولید را به دنبال دارد و همین مسأله احتمال بیکاری کارگران را در پی دارد.

وی درباره شمار واحدهای صنفی تولیدی مشهد خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود، بین 35 تا 40 هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در مشهد دایر باشد که از این میزان حدود یک سوم در حوزه تولید فعالیت دارند.

*رشد جهشی مالیات

وی در خصوص چالش فشار مالیاتی بر صنوف نیز یادآور شد: امسال تفاهمنامه ای بین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران منعقد شده است که بر مبنای آن صنوف می‌توانند، همانند سال 93 اظهار نامه مالیاتی ابراز و مالیات را قطعی کنند، این در حالی است که در سال 93 اکثر مالیات‌ها رشد جهشی داشته است.

وی ادامه داد: از دیگر چالش‌های واحدهای صنفی بخصوص تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است.

*مشهد و 100 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی

وی در خصوص آمار صنوف استان افزود: برابر آمار مندرجه سال گذشته در خراسان رضوی نزدیک به 190 هزار واحد تولیدی و توزیعی اعم از پروانه دار و فاقد مجوز است، ضمن اینکه در مشهد حدود 100 هزار واحد تولیدی و توزیعی فعالند که از این بین حدود 15 تا 20 درصد نیز فاقد پروانه و یا در مرحله دریافت مجوز هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که روند صدور مجوز صنوف مختلف در مشهد افزایشی یا کاهشی است، گفت: نمی‌توان گفت، روند افزایشی است، بلکه کاهش نیز داشته است و در این بین تقاضا برای ابطال پروانه فعالیت نیز وجود دارد.

افشاری افزود: به نظر می‌رسد، فعالیت در برخی صنوف به حد اشباع رسیده است، اما با این حال همچنان و بدون توجه به این مسأله نسبت به اعطای مجوزهای جدید از سوی اتحادیه‌ها اقدام می‌شود. غیر از چند صنف خاص که کمیسیون نظارت شهرستان مشهد با توجه به دستورالعمل‌ها محدودیت‌هایی خاص و قانونی را اعمال می‌کند، مانند صنف نانوایی‌ها که به صلاح نیست بی رویه افزایش یابد، اما در مابقی صنوف سقف و حد و حریمی توسط قانونگذار تعریف نشده است و اتحادیه‌ها موظف به اعطای مجوز به متقاضیان واجد شرایط هستند.

*کاهش درآمد در صنوف اشباع شده

وی درباره اینکه فعالیت در برخی صنوف به حد اشباع رسیده و افزایش اعطای پروانه فعالیت به کاهش درآمد در این صنوف منجر می‌شود،گفت:این مطلب درست است، اما طبق قانون اساسی افراد در انتخاب شغل و حرفه آزاد هستند و از سوی دیگر نمی توان افراد را منع کرد که فرضاً فلان حرفه را به دلیل اشباع انتخاب نکنند. با این حال می‌توان با اهرم‌های تشویقی تقاضا برای فعالیت در صنوف تولیدی به جای خدماتی و توزیعی را در راستای کمک به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تقویت کرد و گسترش داد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مشهد درباره پیش بینی وضعیت بازار در سال جاری تصریح کرد:با توجه به سیاست‌های دولت در راستای رونق اقتصادی و دیگر اهرم‌های تحریک بازار به نظر می‌رسد، در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری تحرک بازار را شاهد باشیم، البته اگر شرایط ویژه ای رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه روز اول تیر در سال 58 به نام اصناف نامگذاری شده است،گفت: در حال حاضر مشهد دارای 106 اتحادیه است که به نظر می‌رسد، این آمار در سطح استان 530 اتحادیه باشد. 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:22

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، در این بازه زمانی پالایشگاه اصفهان با ١٩ درصد و پالایشگاه بندرعباس با ١٦ درصد پس از پالایشگاه آبادان بیشترین سهم را در میان شرکتهای پالایشی به خود اختصاص دادند.

پالایشگاه شازند با ١٥ درصد، پالایشگاه تهران با ١٣ درصد در تولید فرآورده‌های نفتی رتبه چهارم و پنجم را در میان شرکتهای پالایشی در اسفندماه ٩٤ داشتند.

کمترین میزان سهم پس از پالایشگاه کرمانشاه مختص پالایشگاههای لاوان با ٣ درصد در تولید فرآورده‌های اصلی بود.

پالایشگاه تبریز هم در این میان با ٦ درصد سهم خود را در بین شرکتهای پالایشی به ثبت رساند.

شایان یادآوری است که پنج فرآورده اصلی شامل بنزین پایه، نفت‌گاز، نفت‌کوره، گاز مایع و نفت سفید می‌شود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  محمدرضا اشرف در نشست با خبرنگاران با اشاره به جلوگیری ازخروج برنج های مذکور ازانبارهای استان لرستان گفت: طی سال ۹۲ حدود ۱۲ هزار تن برنج وارد انبارهای استان لرستان شد.

وی اظهار داشت: در شهریور ماه سال ۹۴ سازمان غذا و دارو اقدام به نمونه گیری از این برنج ها کرد.

اشرف  در ادامه افزود: پس از نمونه گیری و ازمایش توسط  سازمان غذا و دارو، نمونه هایی که مشکل داشت، معاونت غذا و دارو استان را مکلف کرد حدود پنج هزار تن از این برنج های موجود در انبارها که غیرقابل مصرف برای انسان هستند را تعیین تکلیف کرده و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: در ادامه سازمان بازرسی بر اساس نظر سازمان غذا و دارو هشدارهای لازم را به مسئولان ذی ربط داد و موضوع را پیگیری کرد و از انتقال برنج ها تا این لحظه جلوگیری کرده است.

رئیس سازمان بازرسی لرستان  با بیان اینکه بعد از نمونه گیری های صورت گرفته مشخص شد که این برنج ها غیر قابل مصرف برای انسان هستند عنوان کرد: در این رابطه بازرسی هشدارهای لازم را در زمینه توزیع این برنج ها در استان از ابتدای امسال داد که خوشبختانه توزیع آنها متوقف شد.

اشرف با اشاره به بررسی موضوع برنج ها از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: موضوع برنج های یادشده مربوط به چند استان از جمله لرستان بوده و هم اکنون بررسی آن از سوی سازمان غذا و دارو در حال انجام بوده تا آزمایش های تکمیلی را در این رابطه انجام دهد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علی نمازی اظهار داشت :اقتصاد مقاومتی ضمن تحقق رشد اقتصادی جامعه به بهبود اوضاع اقتصادی و بهبود معیشت مردم نیز کمک خواهد کرد و بخش عمده مشکلات اقتصادی مردم و جامعه را از حل کرد

وی افزود: اقتصاد مقاومتی ، الگوی عملی متناسب با وضعیت اقتصادی کشور و بر آمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است

 رئیس کارگروه پیش برد برون گرایی اقتصاد ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه طرح های مختلف تولیدی، سرمایه گذاری، صادرات و واردات و زیر ساخت های آن در چارچوب وظایف کارگروه تدوین شده است تصریح کرد: همچنین دستگاهها طرح و پروژه های ملی خود را بررسی و بر این اساس، برش استانی آن را تدوین و عملیاتی کنند
نمازی اقتصاد مقاومتی را موضوع درون زا و برون گرا و مبتنی بر اقتصاد مردم بنیان، دانش بنیان و عدالت محور خواند و با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم وظایفی که بر عهده کارگروه گذاشته شده به بهترین شکل انجام دهیم خواستار تحقق اهداف، شاخص ها و برنامه های آن شد
 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد‌هادی عبد‌خدایی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: کشورهای اسلامی و مسئولان کشورمان باید به‌صورت جدی این حادثه را تا احقاق حق کامل دنبال کنند و آن را به فراموشی نسپارند.

وی ادامه داد: مسئولان ما تا به امروز پیگیریهای لازم را درباره فاجعه منا داشته‌اند اما چیزی که مانع پیشبرد بیشتر در احقاق حق فاجعه‌دیدگان و شهدای منا شده، بی‌منطقی و استبداد مسئولان سعودی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: این فاجعه تلخ که قلب جهان اسلام را به درد آورد، بسیار تاسف‌بار بود و متاسفانه در محلی که باید همه احساس امنیت این حادثه بدون هرگونه امداد‌رسانی مناسب به وقوع پیوست.

عبد‌خدایی تصریح کرد: این فاجعه تلخ در تاریخ ثبت شده و لکه ننگینی برای بی‌لیاقتی دولت عربستان سعودی است؛ این فاجعه نشانگر بی‌کفایتی و پذیرایی نادرست سعودیها است.

وی افزود: رژیم آل سعود به جای شرمساری و عذرخواهی از کشورهای آسیب دیده در فاجعه منا، به اعمال ننگین خود ادامه داده و مانع ورود زائران ایرانی در حج تمتع امسال شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره حج گفت: آیا طبق وعده الهی، رژیم عربستان سعودی گرفتار عذاب الهی و جهنم دردناک نخواهد شد؟ متاسفانه عربستان نتوانست حرمت مهمانان خدا را حفظ کند و باید جوابگو باشد.

عبد خدایی خاطرنشان کرد: دولت عربستان سعودی برای جنگ در یمن میلیونها دلار هزینه می‌کند اما توان و هزینه لازم برای تامین امنیت زائران خانه خدا را ندارد و بدترین اعمال را در حج تمتع سال گذشته انجام داد.

وی عربستان را دست نشانده اجانب استعماری دانست و افزود: رژیم آل سعود دست‌نشانده غربیها است و عملا برده اجرای دستورات امریکا و اسراییل محسوب می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امید داریم که خداوند دنیای اسلام را از شر آل سعود نجات دهد و جایگاه خانه امن به موقعیت واقعی خود بازگردد.

عبدخدایی دولت عربستان را لایق خادم‌الحرمینی ندانست و تصریح کرد: افراد خادم باید به تمام مسلمانان خدمات‌رسانی کنند و اعمال قدرت یا نفوذ به هیچ عنوان معنایی ندارد و کشورهای مسلمان باید در این زمینه واکنش نشان دهند.

وی تاکید کرد: ممانعت عربستان سعودی از ورود زائران ایرانی برای حج تمتع 95 بسیار دردناک و عذاب‌آور است و رژیم آل سعود باید منتظر عذاب الهی و جهنم سوزان باشد.

به گزارش تسنیم، مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در تاریخ هفتم مهر سال گذشته در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت‌ها و به‌خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: «این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند؛ این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر باشند».

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:58

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که به نام روز بسیج اساتید نام‎گذاری شده است، با حجت‎الاسلام عباس نصیری‎فرد، معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور، گفت‎وگو کرده‌ایم تا از مأموریت‌های این مجموعه جویا شویم.

 سازمان بسیج اساتید چه تلاش‌هایی برای تحقق شعار سال داشته است؟
سازمان بسیج اساتید به‎ویژه در پنج سال اخیر که چشم اندازی برای سازمان ترسیم شده است، عمدتاً به مطالبات مقام معظم رهبری می‌پردازد؛ یعنی بیشتر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش عالی کشور است. در این راستا، برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌هایی به صورت بلندمدت انجام شده و با توجه به شعار سال، مجموعه‎برنامه‌هایی هم در قالب میان‌مدت تدوین شده است. سازمان بسیج اساتید برنامه‌های گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال داشته و دارد. امسال هم که سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، اجلاس سالیانه‌ای با حضور 5 هزار نفر از استادان سراسر کشور، شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود. این اجلاس بسیار مهم است و رؤسای قوا به همراه مسؤولین ارشد نظام در آن حضور دارند. بسیاری از مسایل کشور در این اجلاس یک‎هفته‌ای مطرح می‌شود و استادان همه دانشگاه‌های کشور، اعم از دولتی و غیردولتی، در این همایش حضور دارند. شعار سال محور مباحث این اجلاس است. بنابراین، عنوان «راهکارهای عملی تحقق اقتصاد مقاومتی» برای این همایش انتخاب شده است تا استادان در قالب کارگروه‌های علمی ‌روی این بحث کار کنند. محور نشست‌های تخصصی این اجلاس درباره فرصت‎ها و آسیب‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد بود. کارگروه‌های علمی ‌در سازمان بسیج اساتید برنامه‌های علمی‌ این اجلاس را آماده می‌کنند تا به بحث اقتصاد مقاومتی که یکی از مطالبات جدی رهبری است، پرداخته شود.

 کارگروه پیگیری تحقق منویات رهبری به چه شکلی فعالیت می‌کند؟
کارگروه‌های مختلفی در این باره وجود دارد. کارگروه‎های آمایش سرزمین، بررسی فرصت‌های اقتصاد مقاومتی در داخل و خارج از کشور، بررسی چگونگی سرمایه‎گذاری‌های خارجی در داخل و همچنین، شناسایی منابع دست‏یافتنی ملی در استان‏ها از جملة این‎ کارگروه‏ها هستند و تمام آنها دارند نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی کار می‌کنند. نتیجه این کارگروه‌ها بعد از اجلاس سالیانه بسیج اساتید به‎صورت کتاب منتشر می‌شود. برخی از استادان در این زمینه مقالاتی آماده کرده‌اند زیرا شماری از این کارگروه‌ها از اواسط فروردین‎ماه امسال شروع به کار کرده‌اند. مثلاً، یکی از مباحثی که به صورت جدی به آن پرداخته‌ایم، ایجاد صنایع خانگی و شناسایی فرصت‌های شغلی در تمام استان‌هاست؛ اینکه در هر استانی چه فرصت‌های شغلی را می‌توان ایجاد کرد تا مانع مهاجرت مردم آن به استان دیگری مهاجرت شویم. به عنوان نمونه، برخی از اساتید درباره استان اردبیل کار می‌کنند تا فرصت‌های شغلی کشاورزی در دشت مغان را فعال کنند یا روی اشتغال‎زایی استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خرز به‎صورت کاربردی تحقیق می‌شود.

 مأموریت این کارگروه‌ها محرومیت‎زدایی است؟
همینطور است. مثلاً، استادان به دنبال این هستند که برای استان سیستان و بلوچستان با استفاده از فرصت‌های خود استان بتوانند اشتغال‎زایی کنند؛ یعنی استفاده از پتانسیل‌های این منطقه برای محرویت‌زدایی از آن.

 آیا این طرح‌های مطالعاتی ضمانت اجرایی هم دارد؟
سازمان بسیج اساتید یک نهاد علمی ‌است و وظیفه اجرایی ندارد. ما این مطالعات را انجام می‌دهیم و نتایجش را به دولت اراده می‏کنیم؛ بقیه آن دست دولت است، می‌خواهد انجام بدهد یا ندهد. کاری که بر دوش بسیج اساتید هست، چیزی نیست که ابلاغ شده باشد. سازمان بسیج اساتید به این نتیجه رسیده که برای رفع مشکلات اقتصادی باید از توانمندی داخلی بهره برد. بسیاری از استادان تحت پوشش سازمان، اقتصاددان و نظریه‌پرداز اقتصادی هستند. ما به جز دانشکده‌های علوم پزشکی، 76 هزار عضو هیأت علمی ‌در سراسر کشور داریم و از این تعداد، حدود 35 هزار نفر عضو بسیج اساتید هستند؛ یعنی حدود نیمی ‌از اعضای هیأت علمی ‌سراسر کشور. این افراد سازماندهی‎شده هستند. حتی بسیاری از این استادان بسیجی فرم و کارت عضویت در بسیج ندارند. سازمان بسیج اساتید احساس کرد با ظرفیتی که در اختیار دارد می‌تواند در راستای مطالبات رهبری حرکت کند. ما دولت و وزارتخانه نیستیم که پژوهش‏هایمان را اجرایی کنیم. این دستاوردها را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهیم. شعار دولت استفاده از ظرفیت نخبگان است و امیدواریم که از این مطالعات استفاده کنند. اگر هم نخواستند، در اختیار دولت‎های بعدی قرار می‌گیرد. بسیج اساتید فعالیت‌هایش را در راستای مطالبات رهبری انجام می‌دهد.

 همکاری دستگاه‌های اجرایی با سازمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما ارتباط خوبی با معاونت علمی ‌ریاست‎جمهوری و وزارت علوم داریم. معاونت پژوهشی سازمان جلسات مداومی‌را  با معاونت علمی ‌ریاست‎جمهوری برگزار می‌کند. ارتباط خوبی هم با معاونت پژوهشی وزارت علوم داشته‌ایم. در بحث آمایش سرزمین تعامل خوبی با مرکز آمار کشور داریم و دوستان خیلی خوب پای کار آمده‌اند، چون بسیج اساتید نگاهی نو و کارآمد به مسایل دارد. بر اساس کلام رهبری که فرمودند بسیج باید کارهای بر زمین‏مانده را انجام دهد، تلاش بسیج اساتید این است که کارهای بر زمین‎مانده‌ای که دیگران جزو وظایفشان بوده ولی انجام نداده‎اند را بر دوش بگیرد.

 دولت از طرح‌هایی که برایش بار مالی نداشته باشد استقبال می‌کند،. در طرح‌های پیشنهادی چقدر به هزینه‌های آن توجه می‌شود؟
قطعاً اجرای هر طرح اقتصادی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داده می‌شود باید صرفه اقتصادی داشته باشد. مثلاً، اگر قرار باشد که آب دریای خزر به استانی مرکزی برای کشاورزی انتقال یابد، باید دید که عواید آن چقدر بیشتر از هزینه‌هایش هست. ما به دنبال این هستیم که طرح‌های اقتصادی هر استان را با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های همان استان تدوین کنیم تا از ایجاد هزینه‌های بالا جلوگیری شود و طرح، قابلیت اجرایی یابد.

 اگر صحبتی باقی مانده، می‌شنویم؟
نگرانی و دغدغه کنونی این است که برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، ما راهی جز پرداختن به اقتصاد مقاومتی نداریم. اگر قرار است که مملکت را از رکود، تورم و ورشکستگی نجات دهیم، تنها راهکار آن، تحقق اقتصادی مقاومتی است، چون متکی بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور است. اگر به اقتصاد جهانی فکر کنیم، باید منتظر دیگران باشیم. انتظارات ما از برجام عملیاتی نشد، بنابراین امید ما نباید به اقتصاد جهانی باشد، امید ما باید به ظرفیت‌ها و منابع انسانی داخلی خودمان باشد. ضعف مدیریت و ضعف در جهان‏بینی اقتصادی باعث شده که به مشکلات اقتصادی کشور دامن زده شود. هرچه بر روی بحث اقتصاد مقاومتی دیرتر کار شود، بیشتر ضرر می‏کنیم. تا زمانی که اقتصاد داخلی ما متکی به اقتصاد جهانی باشد، عقب می‌افتیم. تا زمانی که مدیران دولتی و اقتصادی به دو باور نرسند، اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد. باور اول اینکه ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، مدیریت خوبی داشته باشیم. باور دیگر این است که اقتصاد غربی نمی‌تواند ما را از مشکلات اقتصادی داخلی برهاند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:58

 به گزارش قدس آنلاین، تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان‌ها را با عناوین و تیترهای مختلف مشاهده کنید.

صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دوشنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دو شنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دو شنبه 31 خرداد ماه
صفحه نخست روزنامه استان‌ها دو شنبه 31 خرداد ماه

منبع: خبرنگاران جوان

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 374 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:58

درباره بحث فرهنگ و اصلاح وضعیت فرهنگی، مسؤولیت اصلی بر دوش روحانیت و حوزه‌های علمیه است. گرچه در این زمینه نهادها و ارگان‌هایی نیز مسؤول هستند، اما به هر حال باز هم مسؤولیت اصلی با روحانیت است، چه آنکه پاسدار حریم دین و حافظ فرهنگ اسلامی مردم می‌باشد

از سویی در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از شؤون جدی روحانیت، تلاش در مسیر ساماندهی وضعیت فرهنگی نظام است.

آنچه امروز می‌بینیم، این است که چون نهادهای فرهنگی گوناگونی وجود دارند و هر کدام نیز بخشی از وظایف را برعهده گرفته اند، بنابراین بتدریج حوزه از صحنه مدیریت فرهنگی کشور خارج شده و این در حالی است که اساساً فرماندهی و مدیریت قرارگاه راهبردی فرهنگی باید در اختیار روحانیت و حوزه‌های علمیه باشد.

با وجود این، در وضع کنونی، قدرت مالی و سیاسی و اجرایی و نیز ظرفیت‌های اجتماعی چنان در جامعه و کشور ما پراکنده شده که امکان ساماندهی مطلوب آن میسر نیست.

اتفاقاً بخشی از ولنگاری فرهنگی که مورد هشدار و تذکر دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در دیدار چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان بود، ریشه در ولنگاری مدیریت نهادهای فرهنگی دارد.

دشمن نیز از شکاف پدید آمده به این خاطر و همچنین عدم وجود ساماندهی خوب و مدیریت مطلوب فرهنگی، نهایت استفاده را برای پیشبرد طرح نفوذ خود کرده و می‌کند.

نکته حایز اهمیت دیگر اینکه، اساساً یکی از کلیدی ترین وظایف رسانه‌های جمعی، کار فرهنگی است، اما متأسفانه نظام و ساختاری که رسانه‌های کشور را در یک آرایش دقیق و نظام مند به سمت حل مسایل اجتماعی و فرهنگی به کار گیرد و اهداف دشمن را خنثی کند، وجود ندارد و یا اگر وجود دارد سبب هم افزایی و همسویی رسانه‌ها در این رابطه نیست.

تردیدی وجود ندارد که کار فرهنگی به مطالعه کارشناسی نیاز دارد و نیز شناخت دقیق از وضعیت جبهه خودی و بخصوص برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن. این در حالی است که متأسفانه شاهدیم بعضاً مسؤولان فرهنگی کشور حرف‌هایی بر زبان می‌آورند که انسان از یک شیعه انتظارش را ندارد، چه برسد به مسؤول تنها نظام شیعی در جهان.

این مسأله نشان از یک واقعیت تلخ دارد و آن هم اینکه متأسفانه طرح‌های دشمن حتی تا ذهن برخی مدیران ما نیز نفوذ کرده است.

به اعتقاد بنده، دو مسأله و آسیب جدی در ایجاد و تشدید ولنگاری مدیریت فرهنگی، نقش بسزایی دارد؛ نخست نبود دستگاه پاسخگو و وظیفه مند که به مردم، نظام و رهبری پاسخگو باشد و دیگری هم نبود یک سامانه نرم افزاری فرهنگی که قدرتمندانه مدیریت امور را بر عهده بگیرد.از دیگر سو باید توجه داشت، در مقطع حساس کنونی، دشمن با الگوها و روش‌های پیچیده تری نسبت به گذشته در جبهه فرهنگی وارد می‌شود و عقبه فرهنگی ما نباید در این جنگ تمام عیار به کُندی و نارسایی سابق عمل کند.

اینجاست که باید بگوییم، وظیفه روحانیت انقلابی و دغدغه مند، همانا بازگشت به رسالت اصلی خود؛ یعنی حفظ و ایجاد سامانه راهبردی فرهنگی است. افزون بر این، حوزه علمیه قم به طور خاص باید به ظرفیت‌های اجتماعی جامعه، هر چه بیشتر و بهتر نزدیک شود؛ متأسفانه گاه مشاهده می‌شود، بین مطالبات مردم و نسل جوان در کف خیابان و نهاد روحانیت که رهبری فرهنگی جامعه را بر عهده دارد، یک فاصله و شکاف قابل توجهی اُفتاده است که باید کوشید ضمن شناسایی نیازها و اقتضائات روز و تلاش هوشمندانه و هدفمند در برآورده کردن آن ها، این خلأ و شکاف را پُر کرد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:48

درباره راز و رمز توفیق استاد قرائتی در تداوم بخشی به این برنامه بسیار پرمخاطب و اثرگذار با تنی چند از استادان حوزه و دانشگاه بویژه محققان و پژوهشگران قرآنی، گپ و گفتی انجام داده و دیدگاه‌های آن‌ها را جویا شده ایم که بی هیچ کم و کاستی در ادامه می‌آید:

استفاده از زبان مردم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدرضا مؤدب، عضو هیأت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه به روز بودن و بهره گیری از زبان مردم از جمله رموز موفقیت استاد قرائتی بویژه در تداوم سی و اندی ساله برنامه پرمخاطب درس‌هایی از قرآن است، می‌گوید: ایشان در تبلیغ رسانه ای خود تلاش فراوانی دارد که آیات قرآن را با مسایل اجتماعی و زندگی روزمره مردم تطبیق داده و با بیان شیوا و استفاده از داستان‌ها و مثل‌های شیرین و محسوس، پیام قرآنی را به مخاطب منتقل کند. وی می‌افزاید: دقیقاً به همین سبب است که می‌بینیم تفسیر نور ایشان بسیار پرمراجعه است و بخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی در همه رشته‌ها می‌توانند براحتی از آن استفاده کرده و با ترجمه روانی که دارد، نکات و پیام‌های بسیاری را از آن استخراج کنند.

پرهیز از ثقیل گویی

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم معتقد است: پرهیز جدی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از بیان لغات و عبارت‌های سخت و پیچیده و نیز مباحث کلامی که به درد عامه مردم نمی‌خورد نیز سبب شده که درس قرآن ایشان با وجود سادگی، جذاب و پرمخاطب و نیز پرتأثیر باشد.

وی می‌گوید: ما باید حقیقتاً قدردان ایشان بوده و کاری کنیم که روش نوین تفسیری ایشان به عنوان یک روش ارزشمند در حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و حتی فراتر از این به تربیت و پرورش مفسران و مبلغانی بر اساس شیوه مردمی استاد قرائتی بپردازیم.

استخراج نکات کاربردی

دکتر بتول قاسمی نراقی، استاد حوزه و دانشگاه و از شاگردان رهبر معظم انقلاب نیز با بیان اینکه ارتباط صمیمانه و به دور از تشریفات حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در موفقیت و گیرایی کلام ایشان بسیار اثرگذار بوده است، ابراز می‌دارد: ایشان در بیان خود سعی کرده ضمن بهره گیری از روش کلاسی و پرهیز از سخنرانی خشک ، کاری کند که مباحث قرآنی را بسادگی و بخوبی در عمق جان و قلب مخاطبان بنشیند و مردم با نگاه کاربردی به معارف قرآنی نگاه کنند.

وی می‌افزاید: ساده گویی و سلیس گویی استاد قرائتی همچنین سبب شده که همه طیف سنی از پیر و جوان و حتی نوجوانان از تحصیل کرده و بی سواد و کم سواد پای صحبت‌های ایشان بنشینند و استفاده ببرند.

تکرارهایی که همیشه جذاب است

قاسمی نراقی یادآور می‌شود: گرچه برخی از مطالب ایشان با توجه به سابقه سی و چند ساله برنامه درس‌هایی از قرآن، ممکن است تکراری باشد، اما بیان جذاب ایشان باعث می‌شود که هر بار مخاطبان میلیونی تلویزیون نکته جدیدی از آن برداشت کرده و در اصلاح سبک زندگی خود با بهره گیری از کلام قرآن آن‌ها را به کار گیرند.

وی می‌گوید: نکته حایز اهمیت دیگر درباره استاد قرائتی این است که ایشان حقیقتاً صادقانه و مخلصانه کار کرده و زندگی می‌کنند و همین اخلاص و صفای درون ایشان سبب شده که بسیاری از ایرانیان شیفته ایشان باشند و هر هفته درس‌هایی از قرآن این بزرگوار را با علاقه فراوان دنبال کنند.

صداقت، صراحت و اخلاص

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین می‌افزاید: ایشان افزون بر اینکه هیچ گاه به دنبال اسم و رسم و خدای ناکرده تملق و ریاکاری نبوده اند، بنابراین مردم صداقت و صراحت ایشان را دوست دارند و گلایه‌ها و انتقادهای ایشان را باور می‌کنند؛ این نکته مهمی است، به این خاطر که استاد قرائتی با زبان ساده و مردمی و پرهیز از عبارت‌ها و کلمات پرطمطراق و به قول معروف قلمبه سلمبه توانسته‌اند هم نکات ناب قرآنی را استخراج و بیان کنند و هم اینکه بعضاً اگر ایراد و انتقادی به سبک زندگی مردم و یا عملکرد مسؤولان دارند، آن را صادقانه و به دور از رودربایستی و ملاحظه کاریِ بی جهت، ابراز کنند.

تکلیف مداری

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی گروه علوم قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هم با اشاره به اینکه استاد قرائتی، شخصیتی تکلیف مدار است، اظهار می‌دارد: این بزرگوار در طول سال‌های متمادی حضور در تلویزیون و نیز مسؤولیت‌های اجرایی در نظام نشان داده که همواره با اخلاص تمام به وظیفه خود عمل می‌کند و می‌کوشد که به سهم خود باری از دوش نظام در عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی بردارد و به همین سبب در فعالیت‌ها و بخصوص موضع گیری‌هایش نگرانی این را ندارد که حالا بر اثر فلان موضع و صحبتش، موقعیتی از او سلب شود.

وی می‌افزاید: حاج آقای قرائتی بارها بر زبان آورده و بشدت معتقد است، آبرو و اعتبار خود را باید در مسیر خدمت به اسلام و آنجا که نیاز است، خرج کند و به همین خاطر است که خدا به ایشان عزت و محبوبیت و نفوذ کلامی داده که در کمتر شخصیتی می‌توان نمونه آن را مشاهده کرد.

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم ادامه می‌دهد: استاد شهید مرتضی مطهری نیز این گونه بودند، چنانکه در خاطراتشان نقل به این مضمون می‌نویسد: «من قلمی در دست نگرفتم، مگر اینکه ضرورتی احساس می‌کردم که باید قلم به دست شده و از اسلام دفاع کنم.»

پژواک صدای مردم

وی با اشاره به این نکته که یکی از رموز موفقیت برنامه درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی این است که ایشان تلاش می‌کند، از این طریق پژواک ندای فطری مردم و صدای نیاز واقعی آنان باشد، می‌گوید: در واقع ایشان کوشیده نیازهای مردم را مورد توجه قرار داده و برای پرسش‌ها و خواسته‌هایشان پاسخی از کلام وحی ارایه دهد، ضمن آنکه وارد مقولات بسیار تخصصی و نظری هم نشده است، بلکه به زبان توده مردم و برای حل مشکلات آن‌ها حرکت کرده است.

این محقق و پژوهشگر علوم قرآنی همچنین بیان می‌دارد: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نیازهای روز مردم و نسل جوان را رصد کرده و کوشیده که قرآن را به مثابه متنی همگام با زندگی مردم و پاسخگو به نیازهای مردم معرفی کند.

دوری از نگاه صرف علمی و تخصصی

وی، بیان و قلم رسا، صریح و صمیمی و نیز ساده استاد قرائتی را یکی از شاخصه‌های روش ایشان برشمرده و می‌افزاید: بسیاری از کسانی که در عرصه‌های علمی و پژوهشی زندگی کرده و قلم و بیان دارند، اغلب از یک خاستگاه تخصصی و تریبونی با مخاطبان تخصصی بهره‌مند هستند، حال آنکه برخی بزرگان ما از جمله آیت الله مکارم شیرازی معتقدند، هنر امروز ما باید در ساده نویسی و ساده گویی برای مردم باشد؛ اتفاقاً مرحوم آیت الله العظمی خویی نیز این گونه بودند، به طوری که پیچیده ترین مباحث اصولی و فقهی را با بیانی ساده و رسا به مخاطب خود منتقل می‌نمودند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید می‌کند: استاد قرائتی در درس‌هایی از قرآن هیچ گاه مخاطب خود را درگیر اصطلاحات پیچیده نمی‌کند و اساساً از ادبیات تخصصی و محفلی استفاده نمی‌کند. از همین روست که طیف گوناگونی از مخاطبان از جمله کم سواد و بی‌سواد تا متخصص دانشگاهی و حوزوی با کلام و قلم ایشان ارتباط لازم را برقرار می‌کند.

پرهیز از مباحث جناحی

وی همچنین می‌گوید: بودن ایشان در متن تحولات فرهنگی و شناخت دقیق از مسایل سیاسی بدون آنکه آلوده به مسایل سیاسی و خطی و باندی شود، نیز از دیگر رموز توفیق این خادم با اخلاص قرآن کریم است که هم به ماندگاری و سخن ایشان کمک کرده و هم اینکه سبب شده چندین نسل از کلام این بزرگوار و درس‌هایی از قرآن ایشان، حداکثر استفاده را ببرند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:48

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدجلال ملکی اظهار داشت: در پی درخواست نیروهای شرکت مترو تهران مبنی بر کمک برای جست و جوی کارگر مفقود شده، گروه نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: بعد از جست و جوی محل حادثه، مأموران آتش‌نشانی توانستند جسد کارگر23 ساله‌ مفقود شده را از زیر خروارها خاک خارج کنند و به عوامل مترو تحویل دهند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:48

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت عباس سلیمی نمین با عنوان " تجربه و رشد سیاسی" به شرح ذیل می باشد :
ملت ها در مسیر استقلال حتی اگر در عرصه های بسیار پیچیده سیاسی بین المللی با شناخت و طراحی دقیق وارد شوند تجربه ای ذی قیمت را بر تجارب خود خواهند افزود، چه نتیجه مطلوب یا غیر مطلوب باشد.
مذاکرات مدیریت شده و هوشمندانه ایران با 1+5 و دست یابی به توافقی که «برجام» نام گرفت، زمینه شکل گیری تجربه گرانسنگ سیاسی را فراهم آورد. هرچند نسل اول انقلاب اسلامی به ویژه رهبری آن شناختی تاریخی و میدانی از آمریکا داشت، اما با ورود نسل سوم به صحنه سیاست این معرفت به سهولت قابل بسط نبود.

نباید از یاد برد که رهبری خیزش سراسری ملت ایران در سال 57 هرگز به فاصله فهم عمیق خود از مسائل سیاسی و اجتماعی حتی نسبت به سیاستمداران برجسته تفاخر نورزید بلکه صادقانه تمامی همت خویش را بر کاستن از این فاصله از طریق ایجاد فرصت برای تجربه کردن آن ها، گذاشت.

خوشبختانه آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین ایشان نیز همین مشی را پی گرفتند. کما این که در سال 92 به صراحت بر اهمیت تجربه در حیات سیاسی و رشد جامعه تاکید نمودند:

«بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سال های 82 و 83، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد...

یک دهه قبل در مذاکرات با اروپایی ها، با نوعی عقب نشینی، تعلیقی را که در واقع تحمیل شده بود پذیرفتیم اما بعد از دو سال تعلیق و تعطیلی بسیاری از کارها، همه فهمیدیم که حتی با این گونه کارها، مطلقاً امیدی به همکاری طرف های غربی وجود نخواهد داشت...

اگر این کار را نمی کردیم ممکن بود برخی مدعی شوند که اگر یک بار عقب نشینی می کردید مشکلات حل و پرونده هسته ای عادی می شد، اما با تجربه تعلیق موقت همه درک کردند که طرف های ما دنبال اهداف دیگر هستند...

به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط این که ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد...

این اقدام، یک تجربه و احتمالا یک کار مفید است اگر نتیجه گرفته شود چه بهتر اما اگر نتیجه ای گرفته نشد، معنایش این خواهد بود که برای حل مشکلات کشور باید روی پای خود بایستد.» (12/8/92)

بنابراین از دیدگاه پیشقراولان رشد و هدایت جوامع بشری، کسب تجربه جایگاه ویژه ای دارد و اصولاً ملت ها اعتبار و سابقه تمدنی شان با میزان تجربیات اکتسابی محک می خورد.

با توجه به اهمیت این معنی باید دید چرا برخی عناصر پر حاشیه دو طیف سیاسی مطرح با اتخاذ مواضعی مبالغه آمیز فرصت کسب تجربه از مذاکرات اخیر را  به ویژه از نسل سوم

می‌گیرند.

این عده  که از آنان می توان به عنوان موافقان و مخالفان دو آتشه برجام یاد کرد با ایجاد فضایی غیر منطقی امکان کسب تجربه را دشوار و تا حدودی نا ممکن می سازند.

موافقان پرحاشیه آگاهانه با اغراق نسبت به دستاوردهای برجام مانع از دیده شدن بد عهدی های آمریکا می شوند و مخالفان غیر منصف نیز با سراسر ضعف و کاستی دیدن عملکرد جبهه خودی و تیم مذاکره کننده ایرانی ناآگاهانه همین نتیجه را رقم می زنند.

عملکرد موافقان غلو کننده را از این رو می توان آگاهانه ارزیابی کرد که به هیچ وجه مایل نیستند بد عهدی آمریکا و غیر قابل اتکا بودنش بر جامعه ایران روشن تر شود.

حتی در مقام توجیه عدم پای بندی واشنگتن به رفع تحریم ها بر می آیند و سیستم بانکی کشور را در مبادلات مالی کلان متهم به عدم آمادگی می کنند! متأسفانه در این میان مخالفان غیر منصف نیز به جای این که انگشت اتهام خود را متوجه پیمان شکنی های قدرت های زیاده خواه نمایند ضمن به زیر سوال بردن مذاکره که با مجوز نظام در دولت دهم کلید خورد حملات خود را صرفاً متوجه کاستی ها و ضعف های تیم مذاکره کننده می نمایند که این امر نوعی آب به آسیاب موافقان مبالغه گر ریختن است.

قطعاً برجام نتایج تعیین کننده ای داشته است و در ادامه می توان با استفاده از افکار عمومی فشار مضاعفی بر زیاده خواهان و بدعهدان وارد ساخت تا در مقام اجرای برجام بر دستاوردهای خود بیفزاییم ضمن این که از تجربه ای که نفس ورود قدرتمندانه به این صحنه برای ما رقم زده است نباید غافل بود.

کسانی که رشد سیاسی جامعه را یکی از اهداف کلان انقلاب اسلامی می دانند هرگز نمی توانند بر این مهم در مذاکرات اخیر چشم پوشند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:19

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روزنامه قانون در شماره امروز خود (30 خرداد) کاریکاتوری با مضمونی بسیار زننده علیه حامیان دولت و منتقدان دولت منتشر کرده است. این کاریکاتور در صفحه شماره 13 این روزنامه منتشر شده و هم‌اکنون نیز روی سایت این روزنامه قرار دارد.

در این کاریکاتور، منتقدان دولت در داخل کاسه توالت فرنگی قرار داشته و در حال گفت‌وگو با هم هستند و یکی از منتقدان می‌گوید، "خب دوستان . . . اگه با توطئه جدید علیه دولت موافقین، اعلام کنین تا سیفون رو بکشم!"

نکته قابل توجه درباره این کاریکاتور این است که تعدادی از کسانی که در داخل کاسه توالت فرنگی قرار دارند، لباس بنفش به تن داشته و دسته سیفون توالت نیز بنفش است.

رنگ بنفش، رنگ رسمی ستاد انتخاباتی روحانی و تیمش در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن است.

روزنامه قانون چندی پیش نیز با انتشار یادداشتی عجیب، از بازداشت ملوانان آمریکایی که بدون مجوز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شده بودند، انتقاد کرده بود. (لینک)

چند روز پیش نیز، دادستان تهران با اشاره به گزارش روزنامه قانون با عنوان 24 ساعت لعنتی، رسماً اعلام کرد "با اعلام شکایت سازمان زندان‌ها مدیر مسئول این نشریه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است." (لینک)

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:19

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (29 خرداد) آیت الله احمد جنتی در حکمی عباسعلی کدخدایی را به سمت مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.

در ادامه گزیده‌ای از فعالیتها و سوابق علمی و اجرایی مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرنگارن از نظرتان می‌گذرد:

** از حضور در وزارت سپاه تا سخنگویی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی الیادرانی متولد 1340 در شهر اصفهان است. وی مدرک کارشناسی حقوق خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد. پس از اخذ مدرک کارشناسی در وزارت سپاه سابق مشغول و پس از پایان جنگ تحمیلی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بورسیه شد.

کدخدایی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق اساسی تطبیقی و مدرک دکترای خود را از دانشگاه «هال» انگلستان در رشته حقوق بین‌الملل دریافت کرد.

مشاور رئیس مجلس خبرگان هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و صاحب تألیفات متعدد در این رشته است.

برخی از آثار او عبارت‌اند از: ساختار و حقوق اتحادیه اروپا، حقوق در پرتو نظریه و کارکرد، تروریسم و مقابله با آن، حاکمیت قانون و ولایت مطلقه فقیه، بازخوانی نظام قضایی جمهوری اسلامی.

از دیگر فعالیتهای علمی کدخدایی می‌توان به تلاش برای افتتاح مرکز تحقیقات شورای نگهبان اشاره کرد. این مرکز نظر مشورتی خود را برای اعضای شورا عنوان می‌کند و برخی دانشجویان دکترای حقوق در آن مشغول به فعالیت هستند. یکی از کارهای این مرکز تدوین شرح مذاکرات قانون اساسی بود که توسط عده‌ای از دانشجویان دکتری برای تسهیل کار شورای نگهبان در تفسیر اصول قانون اساسی انجام شد.

** حضور در شورای نگهبان/ تحکیم جایگاه سخنگو

عباسعلی کدخدایی در سال 1380 با پیشنهاد رئیس وقت قوه قضائیه و رأی اعتماد نمایندگان مجلس به جمع 6 عضو حقوقدان شورای نگهبان راه یافت. وی از سال 84 و پس از غلامحسین الهام به سمت سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شد. ارتباط مستمر او با خبرنگاران باعث تحکیم جایگاه سخنگو در این شورا شد.

وی پس از دو دوره حضور در شورای نگهبان، در تاریخ 22 تیر 1392 بهمراه محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله ابراهیمیان جهت بررسی رأی اعتماد به مجلس معرفی شد.

کدخدایی که‌ قدیمی‌ترین حقوقدان شورا بود پس از 12 سال و تنها با یک رأی کمتر از ورود به شورا بازماند. وی پس از عدم کسب رای اعتماد به خبرنگاران گفته بود «12 سال در شورای نگهبان بودم. یعنی از سال 80 به بعد عضو شورای محسوب می‌شدم.کار برای خداست و بدانید اگر کار برای خدا باشد خستگی ندارد. 12 سال حضور در شورا زمان درازی است اما به دلیل اینکه هدف رضای خدا بوده، اصلاً احساس خستگی نمی‌کنم»

وی بعد از شورای نگهبان، با حکم مقام معظم رهبری به عضویت هیئت حل اختلاف قوا و تنظیم قوای سه‌گانه و با حکم آیت‌الله جنتی به عنوان مشاور دبیر شورای نگهبان انتخاب شد.

** صیانت از آراء در فتنه 88/ تهمت به 70 میلیون نفر چه وضعی خواهد داشت؟

یکی از مسئولیتهای مهم کدخدایی حضور او در شورای نگهبان در ایام فتنه 88 بود.او که در این دوره برخلاف برخی خواص، عملکرد بسیار روشنی در حمایت از نظام اسلامی و به واسطه مسئولیتش از آرای مردم که همان حق الناس است، صیانت کرد.

وی در مصاحبه‌ای که در سال 92 با خبرگزاری تسنیم انجام داد، ضمن تأکید بر سلامت انتخابات می‌گوید: اخباری که قبل انتخابات داشتیم یک تلاش دسته جمعی برخی از رسانه‌های معاند نظام بود. بی بی سی فارسی هم چندماه قبل از انتخابات 88 راه‌اندازی شد.

کدخدایی با بیان اینکه سلامت انتخابات توسط نمایندگان کاندیداها تأیید شد، تصریح می‌کند«آن روزها برای اولین‌بار گفتیم نمایندگان نامزدها در روز رأی‌گیری در شورای نگهبان مستقر شوند و تا پایان شمارش آراء حضور داشته باشند. نماینده‌ی همان فردی که مدعی تقلب بود تا نماز صبح روز شنبه در شورای نگهبان حضور داشت و در هنگام رفتن هم نتیجه را به‌صورت کامل تأیید کرد و فقط یک‌سری شکایات جزئی مطرح شده بود. این گروه حتی حرف‌های نماینده‌ی خود را هم قبول نکردند».

سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه توطئه «تقلب در انتخابات» از بیرون کشور تدبیر شده بود، گفت: توطئه از بیرون تنظیم شده و در داخل افراد ساده‌لوحی آمدند و تهمت بزرگی را به نظام زدند که خب تهمت به یک شخص در قانون مجازات، مجازاتی سنگین دارد. تهمت به 70 میلیون نفر چه وضعیتی خواهد داشت؟ باید تصاعدی بالا رود. تهمت به نظامی که آبروی اسلام بوده و تمام هم‌ و‌ غمش حرکت در جهت آموزه‌های دینی بوده، تهمت خیلی سنگین‌تر از این‌هاست و من فکر می‌کنم قوانین ما هم برای مجازات واقعی  این‌ها که الان اگر بخواهد دادگاهی تشکیل شود و این افراد را مجازات کند، کافی نیست. سنگین‌ترین مجازات ما چیست؟ در قبال جرمی که این‌‌ها مرتکب شدند، قوانین مجازات ما قادر نیستند که مجازات واقعی این افراد را اعمال کنند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:19

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:34

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علیزاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری نیمروزی سیما افزود:‌ شخصی که خود را در فضای مجازی «مافیا هکینگ تیم» معرفی کرده بود عامل هک چند سایت دستگاه های دولتی است که از یک سال پیش بخش مدیریت محتوای سایت ها مشهور به «سی. ام. اس» را شناسایی کرده است.

وی گفت: این هکر تلاش کرد به دستگاه ها اطلاع دهد که حفره امنیتی موجود در پایگاه های اینترنتی سازمان هایشان را مرتفع کنند اما دستگاه ها توجه نکردند.

علیزاده افزود: این فرد علاوه بر اینکه بر اطلاعات جاری در پایگاه های اینترنتی دسترسی داشته اطلاعات مربوط به بانک های اطلاعاتی دستگاه ها را نیز در اختیار گرفته اما از آنجایی که انگیزه تبهکارانه نداشت از انتشار اطلاعات از جمله 3 هزار فیش حقوقی استفاده نمی کند.

وی ادامه داد: این متهم به 3 هزار پایگاه اینترنتی نفوذ کرده که از این تعداد 38 پایگاه به سازمان های دولتی با پسوند gov اختصاص دارد.

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته افزود: این هکر توانست به پایگاه اینترنتی سازمان ثبت ، راه و شهرسازی ، گمرک ، سازمان صنایع و معادن و 370 پایگاه اینترنتی دانشگاه ها نفود کند.

وی گفت:  این فرد در حد تغییر چهره این پایگاه ها که پایین ترین حد خرابکاری در فضای سایبری است به اقدام مجرمانه دست زده است.

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری با اشاره به اشکالات موجود در پایگاه های اینترنتی که موجب نفوذ به آنها شده است، افزود: بخش های مدیریت محتوای این پایگاه ها به روزرسانی نمی شد برای طراحی و اجرای محتوای این پایگاه ها به شرکت های معتبر سفارش داده نشده، فایروال ها مورد استفاده قرار نمی گرفته، نیروی متخصص و کافی برای به روزرسانی وجود نداشته است و از میزبانان استاندارد در فضای مجازی برای ایجاد پایگاه استفاده نمی شد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:21